gdybyś był a nie bywał

Temat: [enduro] Co to jest? Wasze spostrzeżenia na temat tego stylu jazdy...
Ciekawy temat. Jak ja widze enduro? zgadzam się, że to troche sztucznie wykreowane pojęcie marketingowe, ale co z tego. Enduro bowiem to esencja kolarstwa górskiego. Uniwersalny rower do wielogodzinnej jazdy w trudnym terenie. Co ciekawe enduro tak mocno "chwyciło", że producenci rowerów już wymyślili podkategorie, np. agressive cross country lub back country : bliżej do XC niż do DH. Widelce jeszcze powietrzne, ok 100mm skoku, napęd może byc dual control, pozycja bardziej pochylona jakna rowerze XC all mountain : stara nazwa ale w nieco nowszym znaczeniu. Wg redaktorów z niemieckiego Bike'a do tej kategorii zalicza sie mój Prowler AT1, a więc: skok widelca ok 130, klasyczna oś, hamulce już do FR,...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=20824



Temat: Ghost EBS1 - funbike na co dzień
...przekroje rur. Nie postarano się również o ażurowe poprzeczne wspawki. Jedyną ekstrawagancją są dodatkowe spawy na główce ramy w celu wzmocnienia konstrukcji oraz, przede wszystkim, obniżenie rury górnej i dodanie rurki "3D" łączącej rurę podsiodłową z górną. Ten dość powszechnie stosowany zabieg dodaje rowerowi ‟zadziorności”, a jego użytkownikowi ułatwia wsiadanie i zsiadanie. W dzisiejszych czasach producenci rowerów doszli do perfekcji w dziedzinie malowania ram, a ta w Ghoście prezentuje się fantastycznie. Żadnych skaz, idealnie dopracowane szczegóły i znakomite łączenie fragmentów matowych z błyszczącymi. Rodzina EBS Na tak skonstruowanej ramie zbudowana jest cała rodzina EBS, w skład której wchodzą 4 modele rowerów. Testowany EBS1 jest najmłodszą, podstawową wersją tańszą od swoich braci o ponad 1000 zł. Producent...
Źródło: sportbb.pl/viewtopic.php?t=3304


Temat: [hak] Dorobilem u ślusarza i mam problem.
...Techniczny Maszynowy i otwórz na stronie 124. Są tam rodzaje gwintów stosowane w technice i tak: gwint rowerowy-> numer normy: PN-65/S-46001->Wymiary które należy podać w oznaczeniu: średnica nominalna gwintu w mm->oznaczenie: Rw->Przykład: Rw14,3 Może w 65 roku był rowerowy, ale wg najprostszej książki jaką jest poradnik machanika nie zauważyłem, nie wspomnę o normach ISO - jakoś nie sądzę, żeby producenci rowerów w Tajwanie, czy Chinach specjalnie się przejmowali Polską Normą :P P.S. W przypadku czegoś, co jest "międzynarodowe" nie możesz kierować się absolutnie normą zaczynającą się na PN - jeśli już to na EN, a takie występują w Polsce od chyba 1993 roku... Aaa, a co to za norma w ogóle, bo wg mojej wiedzy, to elementy mechaniczne mają w normie M a nie S :blush:. Także Dobrzańskiego włóż sobie między bajki i...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=10889


Temat: [tarcze] 160mm w ciezki teren
zaprzeczasz sam sobie: wystarczyły ale się ostatecznie zdeformowały na górkach... w tym przypadku oznacza to że NIE wystarczyły. tarcze 160 mm na obu biegunach roweru są dedykowane WYŁĄCZNIE do xc - zobacz to co oferują producenci rowerów, wiele z nich o przeznaczeniu także do xc posiada z przodu tarczę 180 w standardzie. i nie popadaj od razu w przesadę - bronisz się rękami i nogami przed większymi a mówisz od razu o parze 180tek, mimo że podajesz "tył jest raczej ok". wg mnie wystarczy większy przód. do tego nikt nie zaproponował tarcz shimano xtr, na pająku, wg mnie najlepsze dostępne na rynku tarcze. nic nie mówiłeś jaki typ mocowania masz,...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=72100


Temat: XT vs. LX
Ostateczny wybór należy do Ciebie. To co wybierzesz na tym będziesz jeździł. Jak już raz się zasmakuje sprzętu z wyższej półki to ciężko jest powrócić do niższych grup. Choć i na to nie ma zasady. Xt na pewno powinien być trwalszy. Tyle, że na chwilę obecną łożyska pod korby jak też tarcze sa droższe niż LX. Pomiędzy kasetą i łańcuchem w cenach nie ma już tak znacznej różnicy. Producenci rowerów jak też użytkownicy którzy sami składają lub też modyfikują swoje rowery mieszają osprzęt różnych grup i to też działa. Niemniej jednak uważam to na podstawie praktyki, że najlepiej współgra osprzęt jednej grupy a nie jego mieszanie. Wtedy naprawdę można zobaczyć óżnicę pomiedzy LX jak też pomiędy grupą szosową 105 a ULTEGRA. Jak masz pieniądze na pełną grupę to mozesz zainwestować. A za kilka lat...
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=3993


Temat: [Sport] F1 - sezon 2009
">A czy to WRC to czasem już na psy nie zeszło z takiego powodu ze jest teatrem jednego (no może dwóch) tzw. timow? i jednego (aroganckiego, pardon) kierowcy? sie zgadza gwozdziem do trumny WRC bylo wycofanie sie teamu fabrycznego subaru no bo jak juz nawet subaru nie rajduje to kto ma to robic - producenci rowerow??? ale nie rozumiem co masz konkretnie do sebcia loeba ktorego ja osobiscie obserwuje od bardzo dawna i darze sympatia bo talentu mu odmowic nie mozna no i mieszkalismy w tej samej okolicy przez kilka lat w alzacji...
Źródło: polacy.ch/forum/viewtopic.php?t=6775


Temat: [makrokesz] nie daj się nabić w butelkę część 2
...hopach zachowa się taki profi sprzęt... to już każdy z nas jest w stanie sobie wyobrazić. Z pozytywnych tendencji wśród rowerów marketowych zauważyłem chęć do monotowania oryginalnego osprzętu: Active z makro na osprzęcie Shimano klasy Alivio, dodatki Truvativa, obręcze Alexrimsa... to już coś o rowerze świadczy. Wiem wiem, że sercem rowerku jest rama, ale do zastosowań turystycznych nawet rama Acitva starczy. Więc miejmy nadzieję że producenci rowerów się opamiętają, i zaczną składać tanie a dobre rowerki. Ależ się rozpisałem:) Pozdrawiam!
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=30982


Temat: [rower] cross rodzimej produkcji kross / mbike / unibike
...dla mnie to ta firma ma najlepszych grafików ze wszystkich polskich producentów. Wszystkie marki są Polskie, ale ramy (oraz większość części) robione są w Azji (Japonia, Tajwan, Chiny) oraz zastosowano ten sam rodzaj aluminium Nie wiem jak to jest w przypadku Unibike i MBIKE, ale jeśli chodzi o Krossa to oni zamawiają jedynie materiał, a ramy spawają sami w swojej fabryce. Całą resztę osprzętu typu przerzutki, napędy, el. kokpitu itp. i tak wszyscy producenci rowerów biorą od ledwie paru firm na świecie, które są prawdziwymi producentami. Użytkownik Pitof edytował ten post 25 kwiecień 2010 - 19:05
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=67875


Temat: [1500zł] Rower miejski
Co do KTM to powiem tylko tyle, że to po prostu uznana i droga firma. Austriacka i chyba z długimi tradycjami. Rowery Krossa mogą jakością z nimi konkurować? Przeglądając różne oferty próbowałem także ustalić kraj producenta, nie zawsze jednak te informacje są dostępne. Oprócz Krossa i Unibike'a są jeszcze inni uznani polscy producenci rowerów? Nie licząc Rometu :icon_wink: Użytkownik renes edytował ten post 27 marzec 2010 - 18:11
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=65597


Temat: [opony] Jakie znaczenie ma różnica rozmiarów szerokości opon?
Bywało, że producenci rowerów ze sztywnymi widelcami dawali na przód szerszą oponę aby w ten sposób minimalnie polepszyć amortyzacje koła. Poza tym wg. mnie szersza opona z przodu w zime zmniejsza ryzyko poślizgu i polepsza prowadzenie, co wytestowałem zresztą już w swoim rowerze.
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=9651


Temat: Zabezpieczenie to podstawa!
...że żaden rowerzysta tego nie kupi, a nawet gdyby kupił, to i tak nie ma gdzie tego wsadzić. No to po co o tym gadamy? Wiem! Żeby jakoś zapełnić te paskudne zimne dzionki kiedy jeździć by się chciało, ale nie bardzo można, a w rowerku już wszystko wymienione, wyczyszczone, wyregulowane... Bo nie podejrzewam, żeby komuś zależało na sztucznym nabijaniu licznika postów. Kontynuując przemyśenia o zabezpieczeniach... Zastanawia mnie dlaczego producenci rowerów nie stosują fabrycznych zamków. Auta zamki mają, motocykle też, nawet tanie skuterki, a rowery nie. Dlaczego? Jednak chyba idzie ku lepszemu, bo wyjątki są. Jak wszyscy wiedzą, np. holenderska Sparta czy Batavus stosują takie oto "podkowy" przytwierdzone na stałe do roweru: Co o tym myślicie? Jest to coś warte? Nie wnikając w wytrzymałość materiałów, mnie się to podoba. To takie "dwa w jednym"....
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=17299


Temat: [łańcuch]zamiana blaszek proszę o szybką odpowiedż
Ale z tą długością to nie jest aż tak: przecież skraca się tylko o pół ogniwa ;) Czyli tyle co nic :) P.S. masa spadnie o około 5g :P Wiadomo, że dużo się nie zmienia. Ale ja np. od nowości łańcuch miałem na 108 ogniw, to każdy nowy skracam do tej długości. W końcu producenci rowerów mniej więcej wiedzą, co czynią.
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=61725


Temat: Chcę kupić ale nie jestem pewny....
...ale po co wyrzucać tyle kasy w błoto?? po miesiącu lajtowej jazdy zostanie z niego może rama....zresztą na bmx.pl jest masa tematów o GTIXach....wystarczy przejrzeć jeden i wszystko jasne.... Poza tym ta geometria jest po prostu tragiczna.... jeździłem na GTIX-ie.... miałęm wrażenie że tylni trójkąt miał z 16".... wykonanie 180 wydawało mi sie niemożliwe.... nie mam pojęcia jaka jest długość górnej rury, bo Ci "profesjonalni producenci rowerów" nie byli tak łaskawi żeby to napisać...więc nie mamy szans dostosować wymiarów do swojego wzrostu... CrasH: więc jeśli masz już 750 zł to proponyuje już teraz zamówić ten rower: http://allegro.pl/item209296568_bmx_we_ ... osze_.html ... i póki co, gdy nie masz jeszcze za dużo kasy to proponuje zamóić jakąś dobrą piastę na tył, Salt wprawdzienie jest zły, no ale kulki jak kulki... zapewne sam wiesz, co...
Źródło: trialclub.net/tc_forum/viewtopic.php?t=1881


Temat: [rower] Author a-rh 2.0 - spełni moje wymogi? + Wasza opinia
...na hamowanie, pedałowanie i inne leśno-górskich przeszkód przejeżdżanie? moim zdaniem nadaje się do tego co robią w reklamie liona z opisu wygląda na to, że rower ma duży skok zwieszenia, co sugerowałoby, że nadaje się do bardzo ostrego katowania. tylko właśnie ciekawe jak wytrzymałość Tak mi przyszło do głowy: Jesteś kobietą i zupełnie inaczej zbudowana jesteś niż mężczyzna (amerykę odkryłem, co?) Ostatnio właśnie producenci rowerów zaczęli brać pod uwagę te różnice. Generalnie rowery dla kobiet mają krótsze mostki, szersze kierownice, pozycja na nich jest bardziej wyprostowana, możliwe że coś jeszcze. Robi różnicę taki zabieg. Jeżeli masz tyle pieniędzy do wydania to moje alternatywne propozycje to: http://www.giant-bic...men/3209/34695/ http://scottusa.com/.../contessa_fx_25 - kosztuje ok 6k te rowery bardziej będą nadawały...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=48708


Temat: [rower] Kross Sign FR2 pierwsze wrażenia itp :)
...konkurencyjnej firmy, czlonkiem kgb i niestety wolnosc słowa sie skonczyla :rolleyes: no coz :) moze faktycznie zbyt surowo ocenilem ta firme i ogolnie ich rowery... nie interesowalem sie od dluzszego czasu apektami "tandety rowerowej" i nie sledzilem watkow tego typu. smigalem przez wiele lat na dobrym mongoosie crmo i wszystko dzialalo jak nalezy. poczytalem jednak ostatnio i okazuje sie, ze to nie tylko firma kross tak robi, ale nawet ci najwieksi producenci rowerow... co ja mowie... ze wszystkim sie to dzieje... i chyba to mnie najbardziej sklonilo do napisania tamtego tematu - ogolnie panujaca tandeta :rolleyes: a jesli faktycznie jest tak, ze wszyscy partacza robote bo sie juz nie oplaca robic dobrego to faktycznie moze warto kupic tego krossa... a moze i ja kiedys kupie jak mu usuna choroby wieku dzieciecego... i moze zaprojektuje mu od razu i zespawam w garazu nowy wahacz B) :P
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=10308


Temat: Zbicie wagi konkretnego roweru...
Kokpit - mostek, kierownica, chwyty, sztyca, siodełko... - To zawsze są najtańsze możliwe komponenty na których zaoszczędzają producenci rowerów. No poza przypadkami gdy masz kokpit na Thomsonie Elite / Syntace / Ritchey WCS - ale to w rowerach po 7000+ PLN
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=16143


Temat: [kaseta] XTR CS-M970 czy Sram PG 990 II (X-0) ? 11-32
ja bym chętnie kupił2 x10 w NORMALNEJ cenie :P jest to pretekst do zmiany napędu, jest to modne przez co będą to seryjnie montowali producenci rowerów w standardzie :) Użytkownik R3surrection edytował ten post 18 grudzień 2009 - 09:44
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=61527


Temat: [rower] Dobry twardy Cross (nie przez K). Coś na chodniki i ścieżki budżet w okolicy 1,5-1,8k zł, są propozycje do oceny ;)
1. Nie wiem jak w crossach ale w MTB do 2000 zl opony to jeden z tych elementow na ktorych niestety producenci rowerow najszczesciej oszczedzaja. Dlatego jak komus zalezy na dobrych oponach to nalezy sie szykowac na zmiane po kupnie (najlepiej stare opony zostawic w rozliczeniu). 2. Zalety hamulcow tarczowych? Lepiej sie sprawuja w trudnych warunkach atmosferycznych. Na jazde po ulicy, chodniku IMO V-brake'i spokojnie starcza (tansze, lzejsze i latwiejsze jesli chodzi o regulacje). 3. O stopach aluminium:...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=39334


Temat: Unibike Extreme Team
To jak to jest w końcu z tym testem rowerów do 1300zł w MR? W teście na 2005 rok dali model z 2004 roku a w teście na 2006 rok dali model z 2005 roku? Porażka! Nie mogą zacząć produkcji 4 miesiące wcześniej jak to robią czołowi światowi producenci rowerów?
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=3669


Temat: [rama] Czy ramy specialized często się łamią ? konkretnie rower specialized p1 all mountain
...itp). Akurat alu Speca M4 i M5 ma podwyższoną wytrzymałość chyba o 20%. Domniemywam, że pomyśleli tez o ramach A1. Widzę, że ktoś tutaj wierzy w marketingowy bełkot... Myślisz, że spec ma jakiś specjalny stop?! haha Wszyscy producenci robią ramy dokładnie z tych samych stopów (max. z 5 rodzajów). A reszta to czysty marketing. Myślisz, że huta aluminium robi alu specjalnie dla speca? Nawet nie robią alu specjalnie dla rowerów! Po prostu producenci rowerów wybierają sobie któryś z popularnych konstrukcyjnych stopów...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=56892


Temat: [enduro] Co to jest? Wasze spostrzeżenia na temat tego stylu jazdy...
...a asfaltowymi. sprzet uniwersalny. tak jest tez z rowerami enduro. zaczal uzywac tej nazwy chyba specialized - do swoich rowerow full suspension. to rowery do zaawansowanej turystyki. niektorzy krzyzuja je z rowerami all mountain (czyli lzejszymi sprzetami do turystyki) inni oddzielaja jako ciezsze. enduro to przede wszystkim fulle. skok zawieszenia od 120 mm do hm, okolo 160 - przynajmniej tak standartowo w tym segmencie ustawiaja swoje produkty producenci rowerow i ram. waga enduro to przy dobrym wyniku 14 kilo. przy bardzo dobrym ponizej tego. rower enduro nie jest rowerem do scigania sie ani do zastosowan typowo grawitacyjnych. to rower do eksploracji. ale mozna spokojnie wystarowac sobie na nim w maratonie - oczywicie bez bycia w pierwszej dziesiatce :) i mozna sobie nim poszalec gdy droga prowadzi w dol - wlacznie ze skakaniem - bez obawy ze cos sie zlozy. oczywiscie w rozsadnych...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=20824


Temat: Mniejszościowy KLUB użytkowników GT !
Zaczynam się zastanawiać, że z kierownicami jest jak z siodełkiem - sprawa indywidualna kolarza :) Jednym lepiej jest na prostych innym na giętych, w podobnych sytuacjach oczekujemy czegoś kto chce właśnie to zlikwidować. Gdyby kiery gięte były takie złe do XC to czemu je produkują i czemu producenci rowerów je ładują?? B)
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=4018


Temat: artykuł o nas...
Tak samo jak producenci rowerów nie dokładają się do dróg rowerowych i tak samo z samochodami jak mniemam, więc niby czemu producenci łyżworolek mają dawać dotacje na budowę tras. Kwestia naszego narodu jako całości i jego podejścia do życia społecznego między innymi. Świadomość mamy zerową, tolerancję tak samo, stąd takie wypowiedzi. Rzecz nie do pomyślenia w Holandii, pewnie Niemczech itd. Nie mniej jednak irytacja ogarnia gdy się czyta...
Źródło: zicocado.lh.pl/forum/viewtopic.php?t=2959


Temat: Rowery Przyszlosci
Widać producenci rowerów nie mogą znieść, że sprzedają rowery, a klienci muszą w nich jedynie od czasu do czasy dętki wymieniać Rozkmincie jak musi działać coś takiego: Tutaj głupia kierownica ma całą masę przekładni i ch*j wi czego jeszcze I z tego co widzę, to jeśli w takim cudeńku pęknie nam "błotnik", to na jego wymianie się nie skończy... do wymiany będzie pół roweru Non toper coś się będzie psuło i nieźle...
Źródło: clubworld.pl/viewtopic.php?t=13002


Temat: [rower] Z czego zrobic?
Unibike Evolution 2006- dobra propozycja! Zrozumcie, że ja Sierre znam, jeździłem i bardzo fajnie! Poza tym rower przetestowany i sprawdzony wśród bikerów! To co wy mu proponujecie nie może konkurować ze złożonymi rowerami. Chcecie mu wcisnąć jakąs nie do końca sprwadzoną rame+ sztywny widelec! Producenci rowerów mają umowy z producentmi częsci i zrozumcie, że nie jest mozliwe aby składany na własną ręke bike mógł konkurować ze złożonym rowerem! (w tej cenie) Pzdr!
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=10036


Temat: 185 cm wzrostu, jaka rama, ile cali...
wlasnie nie wyjdzie Ci taniej... w tym sęk. Producenci rowerów dostają gigantyczne zniżki na osprzęt i nie uda sie zwykłemu śmiertelnikowi złożyć roweru o identycznej specyfikacji z katalogowym za podobne pieniądze.
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=7917


Temat: [amortyzator przedni] jaki?
+1 do Epicona. Dobry amor, Raidon zresztą też nie jest zły, tylko klockowaty. Suntour ma złą opinię, bo producenci rowerów wkładają XCM i XCR, które są amorkami do jazdy typowo rekreacyjnej, do rowerów które później są używane w górach / maratonach / z hamulcami hydraulicznymi i się rozlatują - bo muszą się rozlecieć. Rock Shox za to jest TOTALNIE przereklamowany i w Polsce ma status "świętej krowy". RS Dart 3 żeby działał względnie normalnie potrzebuje 80-90 kilowego bikera, Tora jest klockowata a wersje olejowe pracują tak...
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=19866


Temat: Ekspansja Ostrego
powiem tak da sie zauważyć wzrost popularności ostrego oraz reakcje rynku na to zjawisko znani producenci rowerów wprowadzają do regularnej produkcyj SS/OK z hamplami co prawda ale zawsze i są to cannondale tylko us, trek także pl, no bianchi ma w swojej ofercie ostre od zawsze %) http://www.ssc.pl/trek2008/SohoS.html http://www.cannondal...model-8PR1.html nawet rowery z us na 600dol cale i gotowe do nauki jazdy na OK http://www.benscycle...09f483e67c93b0e pamiętam jak kiedyś chciałem złożyć SS na 26 inch Ivan bezie...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=37498


Temat: [rower] dla grubasa
...będzie czuć różnicy w pracy. A jeśli coś ma dobrze pracować i ma nie być aż tak obciążona jak twierdzę to lepiej zainwestować w mocniejszą, lżejszą i lepiej pracującą Rebe które na allegro można kupić niewiele drożej niż Tory. Jeśli rower ma być do lajtowej jazdy turystycznej to faktycznie może za bardzo pancerny sprzęt złożyłem. Niemniej jednak jeśli to ma być prawdziwe XC to myślę że nie wytrzyma. Ale skoro się znacie lepiej niż producenci rowerów, policzyliście w MESie te części i sprawdziliście zmęczeniowo to OK. Ja już trochę siedzę w konstruowaniu różnych rzeczy, widziałem sporo połamanych rowerów i staram się zapobiec takim akcjom. Po sesji z ciekawości przeliczę schematyczne w Abaqusie modele ram Hosa i Bowa. Zobaczymy jak wyglądają obciążenia rur. Koła 28" mają większa powierzchnię styku? Ale co to ma dać? Przecież to zależy...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=47025


Temat: [Rower] Full czy hardtail Czy jest sens kupować fulla
Full vs ht – czyli punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia – nihil novi, jak mawiali starożytni... Jak widać, problem ten już sporo wieków temu został rozstrzygnięty. Zatem współcześni producenci rowerów starają się li tylko przypodobać różnorakiej klienteli :icon_wink: Oczywiście wszystko z myślą o spodziewanych zyskach... Nie ma się co łudzić :icon_wink:
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=33276


Temat: Składamy rower
...na to, ze GROS ludzi smiga na sztywnych widlach. Ucza techinki i NIE PRZESZKADZAJA przy wybiciu, bo ugiecie amora przy wybiciu jest zjawiskiem NIEKORZYSTNYM i dlatego amory do dirtu i streetu sa twarde jak jasna cholera! A co do strat w sprzecie - pogniesz 2 kola i sie nauczysz jak ladowac, zeby wiecej nie giac.... Stalowe ramy sa GLOWNIE do skokow, w Drit Jumpingu i Streecie stal OD LAT jest podstawowym materialem, a najlepsze ramy sa wlasnie robione ze STALI. Czolowi producenci rowerow do tych dyscyplin stawiaja wlasnie na STAL (Nox, DMR, NS Bikes, Norco, Specialized i mozna tak dlugo). Amstaff teraz to rama do ENDURO, a nie streetu czy dirtu. Zreszta ZAWSZE byl ukierunkowany na Enduro i 4X ewentualnie. A co do zdjec, prosze bardzo: Amstaff #1: http://www.pinkbike.com/photo/1120544/ Amstaff #2: http://www.pinkbike.com/photo/834555/ Obydwie walniete w tym samym miejscu, czyzby wada produkcyjna? :)
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=5892


Temat: [rower] Cross do ok. 1800 zł.
Producenci rowerów podobnej klasy. Jeśli chodzi o szczegóły techniczne, to pewnie się tu ktoś wypowie, ale z innych wątków wynika, że i Gianty i Meridy dają radę. Przy umiarkowanej jeździe osprzęt jest ważny, ale nie najważniejszy chyba. Dobrze by też było przymierzyć rowery pod siebie.
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=27979


Temat: masz ostre kolo?:)
">Wybieram rower bez hamulcy bo z mojego doświadczenia wynika ze są nie potrzebne. z mojego wynika wrecz przeciwnie, nie wiem tez czemu producenci rowerow upieraja sie przy montowaniu niepotrzebnego sprzetu i jedynie torowe nie maja hamulcy. zas adrenalinki proponuje poszukac na downhillowym torze, gwarantuje ze bedzie jej duzo wiecej, krzywde mozna sobie tez zrobic konkretna (kolega ma drutowana szczeke, i uraz kregoslupa, drugi zerwane wiezadla w kolanie, blizn i siniakow nikt nawet nie liczy) a przy okazji nie uszkodzisz nikogo innego. dobra chyba EOT, kazdy ma swoje preferencje,...
Źródło: forum.hard-core.pl/viewtopic.php?t=24067


Temat: [rower] magnum encore rynkowa rewelacja?
Amoniak nie zmieniaj faktów - prawdziwi producenci rowerów to Kross i Arkus - a reszta składa rowery na sprowadzonych ramach (chociaż Unibike robi to całkiem dobrze) , a Magnum tak o sobie pisze : Podstawowe sfery naszej działalności to: import i eksport ........, a także rowerów i ogumienia rowerowego i dystrybucja tych towarów na rynku krajowym..........Już w następnym roku dokonaliśmy „wielkiego skoku” importując 30.000 rowerów z Tajwanu,
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=12608


Temat: Warto mieć kask rowerowy.
...kask? Chyba nie! oni myślą inaczej.. "Po co mi kask.. jeżdże sporadycznie. kilka razy w roku;miesiącu... szkoda kasy" Błąd robią ci ludzie co kupują rower dziecku na komunię ..Jak kupuje rower to do tego powinni kupić kask!! ">Gorzej będzie z Babciami Gdzie ci babcie założą kask...chyba tylko na pielgrzymką do ..... Torunia!Jak Ojcier R. to powie! One tylko jeżdża najdalej do sklepu 300-400 m Zgodzę sie z tym że producenci rowerów powienni zaangażować się w taką akcję!
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=13364


Temat: [napęd]Mieszanie klas osprzętu
Zawsze mnie uczono, że wytrzymałość łańcucha jest taka jak wytrzymałość najsłabszego ogniwa... Zastanawia mnie jak to wygląda w przypadku napędu a raczej jak rozumieją tę kwestię producenci rowerów. Ostatnimi czasy, z różnych względów dosć sporo interesowałem się rowerami w przedziale cenowym od 700 do 1500zł, i ich cechą wspólną było to, że w większości były wyposażone w klamkomanetki Shimano ST-EF60. I było to zupełnie niezależne od tego czy z tyłu była zamontowana Turney czy Deore XT :huh: Katalogowo są to manetki z grupy Altus/Acera, więc wydawało mi się z tymi grupami powinny współpracować. Czy...
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=51987


Temat: [rower] MTB do 3000zł Najlepiej GIANT
Chyba nie zdjesz sobie sprawy jak wielkie potrafią być przeceny rowerów ;) Znajomy kupił Treka Fuel EX 8 przecenionego z 9.900zł na 6.500zł. Giant XTC powinien być już dostępny od 2800zł (wg mnie). Opony i pedały to z kolei części na których prawie wszyscy producenci rowerów mocno oszczędzają. Zarówno w XTC jak i Talonie oponki są raczej niskiej jakości (warte max 50zł/sztuka) Ale myślę że z Talona też powinieneś być bardzo zadowolony. To już ten przedział cenowy gdzie jazda rowerem to sama przyjemność :D Pozdrawiam i czekam na wrażenia.
Źródło: forumrowerowe.org/index.php?showtopic=68657


Temat: Rower do 800 zł
Zgodzę się z reinsem, tarczówki w rowerze takiej klasy to chyba tylko szpan. Co do zabawy ze szczękami, jeśli kupisz hamulce w miarę dobrej klasy, nie musisz się z nimi bawić, ustawiasz odległość od obręczy, naciąg sprężyn i cieszysz się dobrym i tanim hamowaniem. Z takimi tarczówkami będziesz miał same problemy moim zdaniem. Jeśli nie jesteś nadal przekonany, to wytłumacz mi czemu porządni producenci rowerów rzadko kiedy wkładają tarczówki do rowerów których cena oscyluje wokół i poniżej 2500zł :)
Źródło: forumrowerowe.pl/viewtopic.php?t=11715


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.htw.pl