gdybyś był a nie bywał

Temat: COTY 2008
The Fiat 500 carries more history and heritage than most minicars, excepting possibly the Mini. Alternately named the 500, the Cinquecento (literally, Italian for “500″) and Nuova 500, Fiat’s iconic minicar won the hearts of millions of drivers between 1957 and 1975. Since its rebirth in 2007, the 500 has proven true love never dies. And today it further assures itself a place in history by winning the 2008 European Car of The Year award. Journalistic accolades for exterior and interior styling are one thing - and the 500 has those in spades. But getting the nod in a contest sponsored by seven major auto magazines with 58 journalists...
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=22097



Temat: Kolekcja m156
...w 99% na moje 156 1:1) 17. Alfa Romeo 156 Superturismo '99 (Revell) 18. Alfa Romeo 156 Sportwagon Polizia '01 (New Ray) 19. Alfa Romeo 156 GTA '02 (High Speed) 20. Alfa Romeo 156 GTA WTTC '07 (M4) 21. Alfa Romeo 166 '98 (Solido Esclusiva) 22. Alfa Romeo 147 '00 (Solido) 23. Alfa Romeo 159 '05 (Norev) 24. Alfa Romeo Brera '06 (Hongwell) 25. Alfa Romeo 8C Competizione '07 (M4) 26. Fiat Marea Polizia '99 (Maisto) 27. Fiat Stilo 3D '02 (Norev) 28. Fiat Nuova Bravo '07 (Norev) 29. Fiat Nuova 500 '07 (Mondo) 30. Maserati 250F (G&P) 31. Maserati Quattroporte '98 (G&P) 32. Lancia Dialogos '99 (Solido) 33. Lancia Lybra '99 (Solido)
Źródło: diecast-modele.pl/viewtopic.php?t=710


Temat: Wielka historia miałych Fiatów
...produkcja ruszyła. W pierwszej fazie projektu była to bowiem jedna z alternatywnych wersji nowego, ekonomicznego pojazdu, z których narodził się Fiat 600. Propozycja nie znalazła jednak uznania i została odłożona do szuflady. Niespodziewanie do projektu o kryptonimie 110 postanowiono wrócić w 1954 roku uznając, że poczyniony wysiłek konstruktorów nie może się zmarnować i tak narodził się symbol półwyspu apenińskiego – FIAT Nuova 500. (FOTO) Jeszcze raz dał o sobie znać kunszt konstrukcyjny Dantego Giacosy, który znakomicie „upakował” mechanikę pojazdu w malutkim nadwoziu, otrzymując auto zdolne przewieźć 4 osoby, zajmując przy tym mniejszą ilość miejsca na parkingu niż jego 2-osobowy protoplasta. (FOTO) Było to efektem umieszczenia silnika z „niewłaściwej” strony pojazdu. Z wad tej koncepcji grono inżynierów doskonale...
Źródło: forum.forzaitalia.pl/viewtopic.php?t=324


Temat: 2010 Fiat Coupe
To, co publikuje Infomotori, trzeba mocno weryfikować. Już raz ten serwis umieścił wizje kompaktowego coupe na bazie Bravo [jak znajdę, to wrzucę wizje]. Jeśli chodzi o sportowe modele Fiata, to jedynie możemy się spodziewać (ale nie na 100%) powrotu Barchetty oraz wszelkich odmian pod marką Abarth. Takie modele jak Panda, Grande Punto, Nuova Bravo czy Nuova 500 przyczyniły się do sukcesu Fiata, więc możemy się także spodziewać jakiegoś "szaleństwa" ze strony koncernu, jednak nic nigdy nie wiadomo, więc temat można potraktować jako ciekawostkę
Źródło: samochodyswiata.pl/viewtopic.php?t=24877


Temat: [Życiorys] Claus Luthe (1932-2008)
Claus Luthe Urodzony 8 grudnia 1932 r. w Wuppertalu. Znakomity niemiecki konstruktor i designer. Jako młody inżynier, w 1948 r. zaczął pracę w przedsiębiorstwie ‟Voll” w WĂźrzburgu, wytwarzającym nadwozia specjalne m.in. karoserie autobusów. W 1954 r. odbył krótki staż w dziale projektów FIAT-a. Zaprojektował m.in. kilka elementów przedniej części nadwozia Fiata Nuova 500. W 1956 r. znalazł pracę w fabryce motocykli NSU, która właśnie przygotowywała się do wznowienia produkcji samochodów osobowych po kilkudziesięcioletniej przerwie. W Neckarsulm systematycznie wspinał się po szczeblach kariery, dochodząc do stanowiska dyrektora biura badawczo-rozwojowego. Współtworzył drugą generację NSU Prinz. (Claus Luthe z prawej) Jego dziełem był też pierwszy seryjny samochód napędzany...
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=81771


Temat: Oldtimer moich marzeń
Moje wymażone autko to Fiat nuova 500 abarth również zwykły...
Źródło: oldtimery.com/forum/viewtopic.php?t=353


Temat: Wielka historia miałych Fiatów
...ani z nazwy go nie przypomina, dlatego też model Seicento zajął jego miejsce w świętowaniu obchodów 50-ciolecia. Tak było w 2005 roku. I co dalej z Fiatem Seicento ? Nie wiadomo. Jego losy były niepewne od kilku lat, kiedy to raz po razie przekładano kolejne decyzje o zakończeniu produkcji, dając autu kolejne szanse. A on te szanse wykorzystywał. Miał zwolnić moce produkcyjne tyskiej fabryki dla Pandy – nie zwolnił, miał zwolnić dla Nuova 500 – nie zwolnił. Na większości rynków europejskich jego rolę przejęła nowa Panda – trochę większa, dużo bardziej praktyczna. W Polsce przetrwał jeszcze jakiś czas i oficjalnie zaprzestał być sprzedawany w 2008 roku, jednak wciąż bywa sprowadzany indywidualnie na życzenie klienta. Jedyne miejsce, gdzie Fiata 600 wciąż można spotkać w salonach to Włochy. Na tamtejszym rynku ciągle daje sobie świetnie radę i...
Źródło: forum.forzaitalia.pl/viewtopic.php?t=324


Temat: Citroen 2CV powraca!
Ja jako kolekcjoner modeli Citroena jestem na TAK :) Podoba mi się, nie powiem. Przód rewelacyjny, tył już mniej, ale ogólnie całe nadwozie ma swój styl. A czekałem na ruch Citroena w tej sprawie. Po New Mini, New Beetle, Nuova 500 nowe 2CV to była kwestia czasu :D Tylko szkoda, że koncepcja wszytkich tych wozów się zmieniła :D To już nie tanie auta dla mas, ale drogie zabawki :|
Źródło: forum.moto-portal.pl/?/index.php?showtopic=5243


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • shinnobi.htw.pl